Polityka Prywatności
W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 r. przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 07 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), na podstawie art. 13 niniejszego rozporządzenia, poniżej przedstawiamy następujące informacje
- RODO ma na celu bezpośrednią regulację ochrony danych osobowych osób fizycznych na terenie Unii Europejskiej, poprzez ograniczenie zróżnicowania przepisów pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi.
- Administratorem Danych Osobowych jest „MEDICAPLESS” J. Owczarek, M. Branny, A. Przyniczyński spółka jawna z siedzibą w Pszczynie (43-200) przy ul. Kazimierza Wielkiego 4, KRS: 247823, NIP: 6381678072, REGON: 240267875 (dalej: Administrator).
- Dane osobowe Pacjentów przetwarzane będą na podstawie:
- 9 ust. 2 pkt a) i h) RODO w zw. z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawą z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawą z dnia 05 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty – w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej i leczenia, zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej,
- 6 ust. 1 pkt a) RODO – gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu informowania Pacjenta o terminach wizyt,
- 6 ust. 1 pkt c) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, m.in. w celu prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej,
- 6 ust. 1 pkt b) i f) RODO – w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego i reklamy usług własnych i produktów oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
- Administrator przetwarza dane osobowe przez następujący okres:
- dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia oraz wykonania usług medycznych, a także wypełnienia obowiązku prawnego przez Administratora będą przechowywane przez wymagany przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji medycznej, tj. przez okres 20 lat od końca roku, w którym dokonano ostatniego wpisu,
- dane osobowe przetwarzane w celu prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej będą przechowywane przez wymagany przepisami prawa okres przechowywania dokumentów księgowych oraz ksiąg podatkowych i związanych z ich prowadzeniem dokumentów,
- dane osobowe przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej będą przechowywane przez okres określony przepisami prawa cywilnego,
- w przypadku przetwarzania danych, na które Pacjent wyraził zgodę przetwarzanie odbywa się do momentu wycofania zgody, bądź wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
- Administrator przetwarza takie dane osobowe jak:
- imię i nazwisko Pacjenta,
- nr kontaktowy,
- adres zamieszkania,
- nr PESEL,
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego/opiekuna, gdy Pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona, bądź niezdolna do świadomego wyrażenia zgody,
- dane wrażliwe, np. historia choroby.
- W celu świadczenia usług medycznych Administrator może udostępniać dane osobowe Pacjentów następującym podmiotom:
- podmiot leczniczy współpracujący z Administratorem, w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności do świadczeń zdrowotnych,
- podmioty świadczące usługi księgowo-rachunkowe, kurierskie, pocztowe, informatyczne i techniczne, obsługi prawnej,
- organy państwa i inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności do kontroli wykonania ciążących na Administratorze obowiązków, np. urzędy skarbowe.
- Pacjentowi jako osobie, której dane osobowe dotyczą przysługują następujące prawa:
- prawo żądania dostępu do swoich danych,
- prawo sprostowania swoich danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do przeniesienia swoich danych do innego Administratora,
- Pacjent może skorzystać z prawa wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania jego danych osobowych jest prawnie uzasadnionych interes Administratora.
- Jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest udzielona zgoda, ma on prawo wycofać swoją zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Odwołanie zgody może nastąpić w każdym momencie. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania danych osobowych z prawem, którego dokonano przed wycofaniem tej zgody.
- W przypadku uznania przez Pacjenta, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO, Pacjentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Administrator nie zamiesza przekazywać danych osobowych Pacjentów do organizacji międzynarodowych i nie będzie dokonywał tzw. profilowania.
Podanie przez Pacjenta swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest warunkiem koniecznym do świadczenia usług medycznych, w tym również do prowadzenia dokumentacji medycznej.